​Nytt hotell i Ängelholm gav GPA muligher til å levere bredt!

4 april 2018

– Når det nye hotellet HUS 57 i Ängelholm åpnet dørene i begynnelsen av mars 2018 så var GPA en av leverandørene. HUS 57 er et hotell, men også tenkt som Ängelholms nye møteplass – ett hus for hvile og fest, avkobling og arbeid.

– CS Agentur er totalentreprenør av vannrensingen av HUS 57s SPA-avdeling. Her har man installert et SPA-bad med bobblebad og et stilig svømmebasseng i form av et Japanbasseng i hotellets kjeller med hjelp av komponenter fra GPA som PE-rør og ventiler. CS Agentur har også benyttet vår badeventil FEOV i PVC. Den passer ypperlig i SPA-miljøet, ettersom den er helt korrosjonsbestandig siden hele ventilen er i plast.

GPA – En naturlig leverandør Sune Lundgren fra CS Agentur arbeider med rensing av mindre kontrakter av offentlige SPA og har brukt GPA som leverandør gjennom mange år. Han anser at prisen har mindre betydelse og at GPAs orden og ordentlighet er det han setter mest pris på. På hovedkontoret i Sverige, som ligger i Hjärnarp, har han alltid hat en tett dialog med inneselgeren Ola Lithvall.

«Det finns alltid delar på lager och kunnig personal som ställer upp och det är guld värt»

− Det finns alltid delar på lager och kunnig personal som ställer upp och det är guld värt, säger Sune. Jag är väldigt imponerad av GPA och tycker att det fungerar riktigt bra! Andra SPAn som jag levererat vattenreningen till är Hotell Skansen i Båstad, Torekov Hotell i Torekov, Hotell Erikslund i Ängelholm, Brösarps Gästgifveri & SPA, Gullmarsstrand Hotell & SPA i Fiskebäckskil samt Sunlight Hotell i Nyköping och även här har jag använt GPAs produkter.

Helhetsløsning for SPA og kjøkken − Backahill AB eier det påkostede hotellet og Peab AB og Bravida Prenad AB er de store installatørene, forteller Jonna Olsson som arbeider med Salg og Marked på HUS 57. Ekstra morsomt er det at de igjen har tatt lokale leverandører til hjelp som GPA, og vi håper selvfølgelig at du og kundene dine skal bo her!

– Vi har levert en helhetspakke og et system med en Fettutskiller EasyClean D og en Pumpestasjon Aqualift F XL til installatøren Prenad, forteller Alexander Johansson som er Produktsjef innen Avløpsteknikk på GPA. Disse sitter montert i kjeøøeren under kjøkkenet og SPAet. Fettutskilleren, som brukes i storkjøkken, renser kjøkkenavløpet for fett og pumpestasjonen pumper vannet fra fettutskilleren og SPAet til det kommunale avløpet.

− Vi är supernöjda och kan alltid lita på GPA! De levererar bra service, snabb support och bra pris. Anledningen till att vi handlade en fettavskiljare och en pumpstation av GPA är för att Andreas rekommenderade den bästa driftsäkra lösningen med hög kvalitet och hög livslängd, berättar Kim Riboe på Prenad i Ängelholm. Vi hade problem med högt flöde när man backspolade i SPAt och behövde en stark pumpstation med stor lagringskapacitet, vilket GPA levererade!

Fettutskiller (tv), pumpestasjon (uth) og prøvetakingsbrønn med kontrollenhet (nth)