Bredt utvalg av rørsystemer for varmeanlegg og røykgassbehandlingssystemer

I varmeanlegg og røykgassbehandlingssystemer er miljøet både varmt og etsende. Det stiller høye krav til rør og ventiler, men også til installasjonssystemene. Hos GPA har vi lang erfaring med å levere alt fra glassfiberarmerte plastrør til fluorplastforede ventiler, og kan også gi teknisk råd om hvilke materialer som oppfyller kravene som finnes i forskjellige deler av prosessen.

Rørmateriale for røykgassrensing i varmeverk

Prosessen med å konvertere avfall til energi er både svært varm og etsende. Røykgassene som dannes inneholder giftige stoffer som vaskes av i en skrubber med vann eller en kjemisk løsning. Et røykgassbehandlingsanlegg stiller derfor svært høye krav til rørene og rørdelene som brukes. Vi har et bredt utvalg av glassfiberarmerte plastrør til fluorplastiske ventiler og installasjonsmaterialer med høy kjemisk, termisk og korroderende motstand som tåler belastningene fra et røykgassrenseanlegg.

Et komplett utvalg av kvalitetsprodukter

Som en erfaren leverandør av rør, rørdeler og ventiler har vi omfattende kunnskap om hvilke materialer som oppfyller kravene. Vi bruker vår kompetanse og erfaring til å velge produktene som kreves for en optimal flow basert på prosessen og kravene til materialer. Som systemleverandør kan vi tilby et bredt spekter av produkter – eksempelvis halvfabrikata til flensbeskyttelse, syrebestandige installasjonssystemer, ventiler, koblinger og slanger. Vi kan også levere et komplett rørsystem for stormvannshåndtering og ledningsdrenering for asfaltflatene utenfor varmeanlegget, der det brennbare avfallet blir mottatt.

Spør en ekspert