Reguleringsventil

VKR er en reguleringsventil som lineært med håndtaket kan justere flowen i ledningen. Om den åpnes til halv, så slipper den igjennom halve av din maks flow. Lineæriteten som stort sett går i gjennom hele registeret får man gjennom den patenterende kulen som sitter i ventilen. VKR reguleringsventil er en VKD ventil i bunn, noe som gjør den veldig god egnet i flere ulike applikasjoner. Et bredt sortiment av krager og ulike materialer kan brukes for å få VKR ventilen til å passe inn i deres system. På lik linje som med VKD kan man også på VKR montere en aktuator. F. eks elektropneumatisk aktuator med posisjoner alternativt elektrisk aktuator med posisjoner der man enkelt kan styre flowen med 4-20 mA / 0-10 V og få en helt lineær regulering.

Design

Det unike med VKR er kulen i ventilen. Kulen er laget for å få en flow som er lineært justerbart med håndtakets åpning. For å regulere flowen kan man benytte seg av håndtaket og dens posisjon. Åpner man ventilen med håndtaket til

1/3, så har man ca 1/3 av maks flow. For å se hvor mye man har åpnet sitter det montert en gradeskive på ventilen.

Aktuator typer

Det finnes ulike typer aktuatorer tiltenkt for å fylle systemets behov for å skape en god og funksjonell flow.

CE: Elektrisk aktuator kan monteres etter kundes behov, åpen eller stengt 12-24v eller 100-240v. Finnes også som Failsafe med batteri backup og med posisjoner 4-20mA / 0-10v.

/*Allt ovanför här är ifrån Svenska sidan*/