T4

Vedlikeholdsfri, enkel og funksjonell manuell membranventil type T4 for regulering av gasser og væsker. Passer spesielt godt til korrosive miljøer, i applikasjoner med slurry, forurensende eller viskøse væsker. Som standard levereres T4 med et låsbart sikkerhetshåndtak. Ventilen finnes i materialene PVC-U, PP og PVDF med membran i EPDM og PTFE med EPDM sikring. Dimensjonsområde er d20 – d140. Tilbys med hus for inn- eller utvendig liming, gjenget, inn- og utvendig sveis og med løs- eller fast flens i DIN eller ANSI. Beregnet for opptil 10 bars trykk.

Pneumatisk membranventil type T4 er designet for lang levetid med mange driftssykluser. Vedlikeholdsfri aktuator i glassfiberforsterket PA-plast med lufttilkobling i syrefast stål. Opereres med trykkluft eller nøytrale gasser. Aktuator leveres som enkeltvirkende (normalt stengt eller normalt åpen) eller dobbeltvirkende. Ventilhus i PVC-U, PP eller PVDF med membran i EPDM, FPM og PTFE med EPDM som sikring.