Induktofix

Betongbeskyttelseliner

Induktofix®-systemet er designet og utviklet for å kunne montere og sveise fast betongbeskyttelseslinere uten å støpe lineren inn i betongen.

Induktofix er kompatibel med Sure Grip og anvendes hovedsakelig ved renovering av allerede eksisterende betongkonstruksjoner.

Systemet består av sveisedisker som monteres på den eksisterende betongkonstruksjonen. Sveisediskene sveises så fast i lineren ved hjelp av induksjonssveis. Dette innebærer at man får en mekanisk fiksering av lineren mot betongen. Man trenger verken å støpe den inn eller penetrere den og på den måten risikere å skade tettsjiktet og påvirke levetiden til betongkonstruksjonen.

Fordeler

Fordeler med å anvende Induktofix er mange:

• Mekanisk fiksering av betongbeskyttelseslineren uten å måtte penetrere lineren
  • Reduksjon av monteringskostnader sammenlignet med andre tradisjonelle monteringssystemer
  • Man trenger ikke plassere sveisediskene konsekvent i et spesielt mønster
  • Mellomrom mellom lineren og betongen trenger ikke fylles med betong

Applikasjonsområder

Det viktigste og vanligste applikasjonsområdet for Induktofix er renovering av allerede eksisterende betongkonstruksjoner. Eksempelvis:

• Pumpegroper
  • Vanntårn
  • Oppsamlingstanker
  • Sisterner

Kontakt oss i GPA for mer informasjon og konsultasjon rundt ditt prosjekt.